lördag 12 maj 2012

100 % autentiskt ledarskap

Hon gör att jag inte känner mig ensam. Hon gör att jag slipper känna mig som ett ufo. Hon förstår mig. Hon stöttar mig. Hon tror på mig. Och hon sprider det jag gör, min dröm, mitt kall. Hon och jag är i samklang i så mycket. Intonade på varandras energier som Soul Sisters.

Vi är båda modiga och lite smågalna, vilket behövs när man bestämt sig för att "Go all the way". När man slutat dela ut röstsedlar till omgivning. När enbart ett fåtals röster är viktiga, när livsvalen görs.

Hon talar om sex och skam. Hon är kraftfull och klok. Vacker och stolt. En läckerbit och så mycket större än en munsbit. Hon intas med vördnad. Hon är en gudinna. Och vi bör alla lyssna till vad hon har att säga. För hon går i spetsen för det nya ledarskapet. Det som är grundat i autenticitet och sanning, i kärlek och oneness.

Hon är 100% Charlotte. Kan du säga detsamma om dig själv? Är du 100%? Är du ens villig att släppa alla ursäkterna som du lutar dig på? De som håller ansvaret borta.
Hennes väg har inte kantats av hyllningsrop och kärlek. Tvärtom. Många har det varit längs med vägen som velat stoppa tillbaka henne in i jantekostymen. Hon har fått utstå mångas projektioner. För alla kan inte ta att någon lyser starkare än dem. Alla orkar inte se hur lycklig, vacker, stolt, kraftfull och klok hon är, för det visar dem att de saknar något. Och hon har det.

Men ... om alla kvinnor (och män) istället för att vilja tona ner hennes ljus och hennes briljans, hejade på henne, då skulle de snabbt inse att hennes ljus lyser upp även deras väg. De kan ta rygg på henne tills dess de känner sig redo att lysa lika starkt själv. Och när de provat de, då inser de också att hon med glädje gör plats för alla som vill lysa som sig själv. Hon till och med lyfter fram dem. Belyser dem. Visar upp dem. Talar om dem. För en 100%-are behöver inte oroa sig för konkurrens, hon vet att det finns plats för alla. Och mest av allt vet hon att hennes uppgift är att få andra att vara 100% sig själv.

Idag hyllar jag Charlotte Rudenstam, 100% kvinna. Ledare. Kärlek.

Idag går jag på hennes Releasefest för nya boken 100% Charlotte. Det krävs mod att sätta en sådan titel. Det är mycket att leva upp till. Och det gör Charlotte, min Soul Sister.

På tisdag har vi premiär på Radio Själaglad. Då kan du lyssna till Charlotte, Jeanette och mig genom programmet Soul Sisters.
Gå gärna in på vår nya hemsida www.soulsisters.se

Mer Charlotte:
lustochliv.blogspot.se
charlotterudenstam.se
 

Soul Sisters delar glädje och skrattar högt!




1 kommentar:

Charlotte Cronquist sa...

Å tack, gulliga du... jag blir så överväldigande glad.
Skulle du kunna komplettera med ett par länkar i inlägget också - för att människor ska hitta mig och för att google ska gilla oss båda ändå mer!

Önskade länkar:
lustochliv.blogspot.se
charlotterudenstam.se

Puss o kram!!